dimecres, 25 de març del 2009

Miniactivitat PAC 1.3: Síntesi i representació gràfica de la PAC1




Ciència, Tecnologia i societat són elements que intenten explorar i entendre les múltiples vies per les quals la ciència i la tecnologia conformen la cultura, els valors i les institucions actuals, i com, al seu torn, la societat conforma la ciència i la tecnologia. Aquests elements han estat traslladats a l’educació, configurant una proposta innovadora per a l’ensenyança, basada fonamentalment, en el tractament curricular interdisciplinari, simultani i conjunt de la ciència, la tecnologia i la societat.

La innovació científica i tecnològica influeix cada vegada més en tots els aspectes de la societat, la política i l’economia. Les innovacions i les noves tecnologies requereixen noves visions educatives sobre la base conceptual de la tecnologia educativa i l’entorn sociocultural en les que es produeixen les situacions d’ensenyament-aprenentatge.
Les noves tecnologies aporten noves perspectives de funcionament en el camp educatiu formal i no formal i per tant ens obliga a replantejar i definir forces aspectes: rol de l’equip docent i de l’alumne, el llibre de text, la incorporació i la transversalitat de les TIC, els mitjans de comunicació, la transmissió del coneixement...

Alhora també la psicologia es veu afectada per aquestes noves consideracions i es planteja nous camins d’estudi: l’home davant la constant transformació social, tecnològica, cultural..., els nous coneixements que es deriven a partir d’aquests nous conceptes i, evidentment, la relació entre ciència, tecnologia i societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada